مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 16:302023-10-24اقتصادي

فارس من| زمین های منطقه گردخون شیراز، غیرقانونی خرید و فروش شده است


گردخون از روستاهای حریم شهر شیراز است که ساکنان آن مطالبه ای در ارتباط با واگذاری بخشی از زمین های این منطقه را مطرح کرده اند، پاسخ مسؤولان نشان می دهد که این زمین ها به شکل غیرقانونی تفکیک و فروخته شده و خلاف قانون نیز خریداری شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، روستاهایی در اطراف شهر شیراز وجود دارد که بعضی به این کلانشهر الحاق شده و برخی نیز منفک از آن هستند که به بسیاری از این روستاها نه می توان نام روستا نهاد و نه جزء محدوده خدمات رسانی شهرداری شیراز قرار می گیرند، هرچند جسته گریخته، خدمات اندکی دریافت می کنند.

روانه شدن مهاجران از شهرها و روستاهای جنوب کشور به سمت شیراز باعث شده مناطق حاشیه ای این کلانشهر رشد نامتعارف جمعیت را تجربه کنند.

گرانی قیمت مسکن و اجاره بهاء در شیراز بسیاری از این مهاجران را در روستاهای اطراف شیراز ساکن کرده به نحوی که بسیاری از این روستاها بیش از 10 تا 20 برابر جمعیت 10 سال گذشته خود را میزبانی می کنند.

در حال حاضر، جمعیت بعضی از این روستاها از تعدادی از شهرهای استان فارس هم بیشتر است اما براساس تقسیمات کشوری، هنوز روستا محسوب می شوند.

بیش از 40 روستا در اطراف شیراز قرار دارد که اهالی این مناطق با انواع و اقسام مشکلات از جمله نبود امکانات کافی مورد نیاز زندگی و فضاهای عمومی، فرهنگی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| زمین های منطقه گردخون شیراز، غیرقانونی خرید و فروش شده است

فارس من| زمین های منطقه گردخون شیراز، غیرقانونی خرید و فروش شده است